مطابق با آمارهای رسمی ایران یکی از پر مصرف ترین کشور های دنیا  در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی است. به همین دلیل و با عقیده کارشناسان این حوزه سرمایه گذاری در این بازار سرشار از سود و منافع برای فعالان در این صنعت و کسب و کار می باشد . میزان بالای مصرف مواد آرایشی و بهداشتی خود البته باعث شده تا رقابت بالایی برای موفقیت در این حوزه شکل گرفته باشد.

ثبت شرکت آرایشی و بهداشتی و فعالیت در تولید این حوزه نیز چند سالی است در بین سرمایه گذاران طرفداران خاص خود را پیدا کرده و شکی نیست که تولیدات داخلی به اندازه ای کیفیت دارند که بتوانند طرفداران خود را داشته باشند اما چرا موفقیت شرکت ها خارجی را در این زمینه ندارند با توجه به ایده و نظرات کارشناسان می توان به سادگی متوجه شد که شناخت کم مصرف کنندگان از برند های آرایشی و بهداشتی ایرانی و داخلی سبب این موضوع شده است.

شرکت های ایرانی باید سمت و سویی تازه در بازار یابی داشته باشند و بتوانند با